Renate Masselink benoemd tot wethouder gemeente Westerveld

Gisteravond werd tijdens de raadsvergadering Renate Masselink door de gemeenteraad benoemd tot wethouder van de gemeente Westerveld. Renate Masselink is geen onbekende in Westerveld; sinds 2014 zet ze zich actief in voor de gemeente als raadslid. “Ik ga keihard mijn best doen om mijn steentje bij te dragen aan onze mooie gemeente en dienstbaar te zijn aan de inwoners, ondernemers, bezoekers en andere betrokkenen van Westerveld’’, aldus de nieuwe wethouder.

Het college van burgemeester & wethouders is positief over de komst van Renate Masselink als wethouder. Burgemeester Rikus Jager: “Met mevrouw Masselink is er een ondernemende en daadkrachtige collega benoemd, met veel ervaring in de lokale politiek. De wijze waarop ze als raadslid werkte geeft mij veel vertrouwen. Ik zie haar dan ook als een aanwinst voor ons college.”

Met haar benoeming tot wethouder volgt Renate Masselink partijgenoot Roel Vedder op. Daarmee heeft ze in het college de portefeuilles ruimtelijke ontwikkeling (inclusief wonen en bouwen), duurzame energie (gerelateerd aan ruimtelijke ontwikkeling), economie (inclusief landbouw) en handhaving. De nieuwe wethouder heeft de afgelopen periode al veel gesproken en meegelopen met Roel Vedder, dit heeft gezorgd voor een goede overdracht van de werkzaamheden. Wethouder Renate Masselink: “Ik verwacht dat ik veel plezier ga beleven aan deze mooie baan. Als wethouder wil ik op ondernemende wijze de gemeente gaan besturen. Hierbij ga ik vanuit de 'ja-mits' houding kijken naar wat wel kan en hoe we dingen mogelijk gaan maken in onze mooie gemeente."

Renate Masselink (1977) is geboren in Gouderak (Zuid-Holland), maar woont inmiddels alweer ruim 20 jaar met haar man en drie kinderen in Dwingeloo. Al van jongs af aan hield Renate zich graag bezig met het bepalen van beleid en vervulde ze diverse bestuursfuncties. In 2014 kwam ze namens de VVD in de Westerveldse raad waar ze sinds 2017 de rol van fractievoorzitter op zich nam. Voor haar benoeming als wethouder werkte Renate Masselink als dierenarts bij Dierenartsenpraktijk Dwingeloo-Appelscha, waar ze ook mede-eigenaar van is. Daarnaast werkte ze als directeur bij Kinderopvang KaKa, een middelgrote kinderopvangorganisatie die actief is in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Utrecht. Deze werkzaamheden heeft ze nu neergelegd.

wethouder masselink benoemd
Foto: Renate Masselink wordt door burgemeester Rikus Jager benoemd tot wethouder