Alcoholverbod Blauwe Meer per 21/7

Het college van B&W van de gemeente Westerveld heeft een alcoholverbod ingesteld direct bij en rond het Blauwe Meer. Dit verbod gaat in op vrijdag 21 juli aanstaande.

Het college heeft dit besloten naar aanleiding van meerdere meldingen van overlast in de afgelopen periode. Het alcoholverbod geldt voor de stranden, strandopgangen en de parkeerterreinen aan de Vorrelvenen 13 in Dwingeloo (het Blauwe Meer) en de directe omgeving (50 m).

Inhoud maatregel

In dit openbare gebied mogen bezoekers geen alcohol drinken en geen alcoholhoudende drank in aangebroken flessen, blikjes of glazen bij zich dragen. Met deze maatregel wil de gemeente verdere overlast in het recreatiegebied voorkomen.

Handhaving

Om ernstige alcoholoverlast te voorkomen, kan de gemeente gebieden aanwijzen waar in de openbare ruimte geen alcohol gedronken mag worden. De politie en Handhaving controleren het verbod. Op overtreding van het alcoholverbod staat een geldboete.

blauwe meer recreatieplas
Foto: recreatieplas het Blauwe Meer