Westerveldse ondernemers in het zonnetje gezet

In het kader van de Dag van de Ondernemer (vrijdag 17 november) zette wethouder Roel Vedder twee Westerveldse ondernemers in het zonnetje.

De Proeverij van Dwingeloo

Als eerste werd “De Proeverij van Dwingeloo” bezocht. De jonge ondernemer Rachella Diephuis heeft recentelijk de bestaande bakkerij overgenomen en het concept helemaal vernieuwd. Naast brood en banket worden er nu ook delicatessen, zoals kaas, worst, noten en olijven en geschenkpakketten verkocht. Ook worden er op gezette tijden verschillende soorten proeverijen georganiseerd. Deze uitbreiding van de bedrijfsactiviteiten heeft goed uitgepakt. In plaats van de traditionele ‘dag van de ondernemers-taart’ ontving Rachella een mooi boeket van de wethouder, aangezien ze al dagelijks tussen de taarten en andere lekkere dingen staat!

De Luie Boer en Hoeve De Werkhorst

Vervolgens bezocht de wethouder het agrarische bedrijf van de ondernemende familie Bethlehem, De Luie Boer en Hoeve De Werkhorst. De familie Bethlehem runt een agrarisch bedrijf met ongeveer 45 melkkoeien. Zij zoeken de mogelijkheden voor het ondernemerschap in verbreding van hun bedrijfsactiviteiten. Hun persoonlijke interesse ligt bij het “verzuivelen” van een deel van de melk: karnemelk, vla, yoghurt, boter en ijs. Ook is er een boerderijwinkel en een ontvangstruimte waar een kopje koffie met gebak genuttigd kan worden.

Ondernemers: Bedankt!

Wethouder Roel Vedder: “Als gemeente is het belangrijk om regelmatig op bezoek en in gesprek te gaan met ‘onze’ ondernemers. Het is mooi om te zien met hoeveel passie ze hun onderneming runnen. Uiteraard verdienen alle ondernemers in onze gemeente een pluim voor hun inzet, denkkracht, creativiteit, energie, werkgeverschap en samenwerking!”

Westerveldse ondernemers in het zonnetje gezet  Westerveldse ondernemers in het zonnetje gezet
Foto's: Wethouder Roel Vedder overhandigt boeket aan Rachella Diephuis van De Proeverij van Dwingeloo en een tradionele taart aan familie Bethlehem.