Wandelnetwerk Westerveld officieel geopend

Op woensdag 11 oktober is het wandelnetwerk van gemeente Westerveld officieel geopend door Jacob Boonstra, wethouder gemeente Westerveld en Dick Dijkstra, directeur Recreatieschap Drenthe.

“De gemeente Westerveld is nu volledig voorzien van het wandelknooppuntensysteem,” vertelt wethouder Boonstra enthousiast, nadat hij het laatste routebordje op knooppuntenpaal 34 heeft geschroefd. “Dit wandelnetwerk voert wandelaars door mooie dorpen, landerijen, natuurgebieden en onontdekte plekjes in de gemeente,” vervolgt wethouder Boonstra. “Het gerealiseerde wandelknooppuntennetwerk in Westerveld betreft maar liefst 610 kilometer en geldt als wandelkompas voor wandelaars. Enerzijds om niet te verdwalen en anderzijds om onze prachtige gemeente te ontdekken en beleven. Iedereen kan via deze knooppunten eenvoudig korte of langere wandelroutes lopen.”

Drenthe als aantrekkelijke en vitale provincie

“Wandelen staat op plaats één in de top vijftien van vrijetijdsbesteding,” vertelt Dijkstra. “Wij dragen samen ons steentje bij om Drenthe een aantrekkelijke en vitale provincie te maken voor zowel eigen inwoners als voor toeristen. De helft van Drenthe is al voorzien van het wandelknooppuntennetwerk en we voegen met trots gemeente Westerveld aan het netwerk toe.”

Ontwikkeling wandelnetwerk Westerveld

Provincie Drenthe en gemeente Westerveld hebben Recreatieschap Drenthe gevraagd het wandelnetwerk te ontwikkelen, in samenwerking met verschillende terrein beherende organisaties en dorpsbelangen. Het wandelnetwerk sluit aan op verschillende dorpsommetjes en wandelnetwerken van omliggende gemeenten.

Realisatie wandelnetwerk Drenthe

De aanleg van het complete wandelnetwerk in heel Drenthe wordt op 4 april 2024 officieel afgerond, wat betekent dat heel Drenthe dan voorzien is van wandelknooppunten. Het Recreatieschap Drenthe verzorgt, samen met vrijwilligers, het beheer en onderhoud. Meer informatie over het wandelnetwerk is te vinden op de website van Recreatieschap Drenthe: www.recreatieschap.nl.