• Uitnodiging 13 mei 2024 afscheid Rikus Jager

Op 13 mei aanstaande neemt burgemeester Rikus Jager na ruim 13 jaar afscheid van gemeente Westerveld.
    U bent van harte uitgenodigd voor zijn afscheidsreceptie!

• Bekendmaking: voornemen tijdelijk verhuur rijksmonument Brink 4B Dwingeloo

Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Westerveld zoekt een gebruiker voor tijdelijke verhuur van voornoemd rijksmonument. Het object wordt gekenmerkt door een uitzonderlijke ligging aan de Grote Brink in het centrum van Dwingeloo en is momenteel in gebruik als expositieruimte.

• Burgemeester Jager reikt Carnegie Heldenpenning uit

Op vrijdag 12 april 2024 reikte burgemeester Rikus Jager van Westerveld namens Stichting Carnegie Heldenfonds een tweetal legpenningen en loffelijke getuigschriften uit aan mevrouw Jura Boverhof en de heer Bas de Vries. Zij ontvingen deze onderscheiding vanwege hun heldhaftige optreden vorig jaar waarbij ze een gezin uit een brandende woning redden.

• Inschrijving voor bouwgrond Vledderveen (fase 2) start 10 april

De gemeente Westerveld biedt bouwrijpe grond voor woningbouw in plangebied ‘Vledderveen fase 2’ te koop aan projectontwikkelaars en bouwers.

• Afscheidscadeau met herinneringen uit Westerveld

Op 13 mei aanstaande neemt Rikus Jager na 13 jaar afscheid als burgemeester van onze mooie gemeente. Wij vragen uw hulp bij met maken van een passend afscheidscadeau waarin we de herinneringen aan zijn tijd bij de gemeente Westerveld willen vastleggen. Heeft u een mooie herinnering aan de burgemeester? Laat het ons weten! Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een leuke foto, anekdote of tekening. Of wilt u hem een gelukwens meegeven? Ook dat kan.

• Gemeente werkt niet samen met leveranciers zonnepanelen

De gemeente krijgt wel eens vragen van inwoners of er een speciale actie loopt voor de aanschaf van zonnepanelen of dat ze met leveranciers samenwerken. Dit is niet het geval. Wij juichen uiteraard het verduurzamen van uw woning toe, maar werken daarbij niet samen met commerciële partijen die duurzame technologie aanbieden.

• Nieuwe isolatiesubsidie voor woningeigenaren met smalle beurs

Woningeigenaren in Westerveld met een laag inkomen kunnen tot € 2.500 euro subsidie aanvragen voor woningisolatie. Deze subsidie geldt voor alle Drentse gemeenten.

• Tips bij aanschaf zonnepanelen in de gemeente Westerveld

Wilt u aan de slag met het verduurzamen van uw woning? Denkt u bijvoorbeeld aan energie opwekken via zonnepanelen? Neem dan voor advies contact op met het Drents Energieloket via www.DrentsEnergieLoket.nl/contact/ of 085 – 792 01 58.

• Goed overleg zorgt voor oplossing

Gisteravond werd bekend dat de voorgenomen lelieteelt nabij een school in Diever niet doorgaat. De teler heeft na goed overleg met de gemeente vrijwillig gezorgd voor een andere locatie. Wethouder Renate Masselink: “Het is belangrijk met elkaar in gesprek te blijven over de zorgen die er zijn bij omwonenden over het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen, maar ook over de zorgen die er zijn in de agrarische sector. Dat is niet altijd eenvoudig, maar we willen perspectief kunnen bieden aan iedereen.”

• Westervelder Ondernemersontbijt over verduurzamen en energie besparen

Weten hoe je gratis maatwerkadvies over zonnepanelen, batterijen en ander duurzaamheidsadvies krijgt? Kom dan op donderdag 6 juni naar het ondernemersontbijt in dorpshuis het 'Hart van Diever'. Harald Zegeren van IkBenDrentsOndernemer (IBDO) vertelt hoe hij werkt, wat er in de praktijk allemaal mogelijk is en wat het bedrijven oplevert.