Wethouder Doeven onthult een uniek beeldmerk voor Diever

Op woensdag 15 mei onthulde wethouder Doeven een uniek beeldmerk voor Diever. De D van Diever is eigenzinnig, dynamisch en karaktervol. Het logo zet het dorp vol in de spotlight.

Het nieuwe logo is onderdeel van een ambitieus plan voor Diever. De afgelopen jaren is er door de inwoners van Diever hard gewerkt aan de vraag: ‘Hoe maken we Diever klaar voor de toekomst?’ Het resultaat hiervan is een inrichtingsplan. De aanbesteding voor de uitvoering van dit plan is definitief gegund aan Fa. Otten Infra BV uit Wapse.

Kunstenplan

De openbare ruimte ondergaat de komende jaren een metamorfose. Onder andere op het gebied van verlichting, bestrating en beplanting. In nauwe samenwerking met de Stichting Village of Shakespeare is een kunstenplan gemaakt om ook kunst deel uit te laten maken van de herinrichting die Diever klaar maakt voor de toekomst. Om de uniekheid van Diever te benadrukken en eenheid te creëren in de promotie van Diever is een speciaal beeldmerk ontwikkeld.

De Ronners

De branding voor Diever is ontwikkeld door studio De Ronners: een prijswinnend bureau voor grafische communicatie uit Rotterdam en Groningen. Voor Drenthe zijn zij geen onbekende. Zo zijn ze de vormgevers voor Bierbrouwerij Maallust uit Veenhuizen.

Wethouder Doeven onthult een uniek beeldmerk voor Diever

Wethouder Doeven onthult een uniek beeldmerk voor Diever