Mei 2023

• Nieuwe gemeentemagazine 2023 binnenkort in de brievenbus!

Dit jaar bestaat gemeente Westerveld 25 jaar: reden om de bekende gemeentegids een nieuwe, frisse en eigentijdse uitstraling te geven! 64 pagina's boordevol interessante artikelen over actuele onderwerpen die in onze gemeente spelen. Daarnaast is informatie over het gemeentebestuur en een adressenoverzicht van verenigingen, stichtingen en instellingen opgenomen waardoor het magazine een handig naslagwerk is om te bewaren. In de week van 29 mei 2023 wordt het gemeentemagazine Westerveld huis-aan-huis bezorgd.

• Camping Diever ontvangt subsidie voor verduurzaming en natuureducatie

Niels Ike en Shirley Ike- Van der Voorn ontvingen woensdag 31 mei 2023 als derde park in Westerveld een subsidie uit het REX-programma van Vitale Vakantieparken Drenthe. Wethouder Boonstra van gemeente Westerveld en voorzitter Van de Boer van de Stuurgroep Vitale Vakantieparken kwamen de subsidie overhandigen met een grote cheque. De subsidie van € 100.000,- gaan ze gebruiken voor het verduurzamen van de camping en het opstarten van een natuureducatieprogramma.

• Vrijwilligers gaan de strijd aan met de Japanse Duizendknoop

De Fallopia Japonica oftewel de Japanse Duizendknoop: een hevig woekerende plant die haast onuitroeibaar lijkt. Funderingen, rioleringen en wegen worden aangetast en doordat de plant veel andere plantensoorten verstikt, draagt hij weinig bij aan de biodiversiteit. Ook in de gemeente Westerveld is de plant op veel plekken een ongenode gast. Maar het is niet gemakkelijk een Japanse Duizendknoop te verdelgen. Tijd dus om de strijd aan te gaan met deze overlevingskunstenaar.

• Politieke avond Westerveld 30 mei 2023

Op dinsdag 30 mei 2023 om 20:00 uur vindt er een besluitvormende Politieke avond Westerveld plaats.

• Ontdek de driewielerfiets op 10 mei

Op 10 mei van 14.00 tot 17.00 organiseert de Fietsersbond in Vledder, Sporthal De Spronk, een ontdekdag over driewielfietsen voor senioren. Een driewielfiets is ideaal voor wie niet meer op een tweewieler durft te fietsen. Bijvoorbeeld omdat op- en afstappen lastig is of het evenwicht niet zo goed meer is. Wie wil weten hoe het is om op een driewieler te fietsen, is van harte welkom tijdens de ontdekdag van de Fietsersbond. Deelname is gratis.