Bezoekersinformatie

Hier vindt u alle informatie voor een bezoek aan het gemeentearchief.

Afspraak 

Het archief is alleen op afspraak geopend op dinsdag en donderdag. Bel met 14 0521 of mail naar info@gemeentewesterveld.nl om een afspraak te maken. 

Belangrijk: Bij een bezoek aan het gemeentearchief moet u een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen. Ook moet een bezoekerskaart ingevuld worden. In de bezoekersruimte geldt het bezoekersreglement Historisch Archief gemeente Westerveld 2023 (PDF - 2 MB). Dit reglement is in de ruimte in te zien.

Openingstijden

Dinsdag:         09.00 uur – 16.00 uur
Donderdag:    09.00 uur – 16.00 uur

Tarieven

Een bezoek aan het gemeentearchief is gratis. Voor een aantal diensten moet u betalen. Voor 2024 gelden de volgende tarieven.

  •     Kopie A4: € 0,55
  •     Kopie A3: € 1,10  
  •     Onderzoek door de gemeente in het archief: € 27,45 per kwartier

Wilt u stukken komen inzien? 

  • Diever, Dwingeloo en Havelte

Op de site van Drents Archiefnet staan de inventarissen van de voormalige gemeenten Diever, Dwingeloo en Havelte. In deze inventarissen kunt u dossiers opzoeken die u graag zou willen inzien. Na raadpleging van deze inventarissen kunt u de dossiernummers, die u wilt inzien, doorgeven bij het maken van uw afspraak. Wij hebben vervolgens deze dossiers voor u klaarliggen als u op bezoek komt. 

Heeft u een andere vraag, beschrijf dan zo volledig mogelijk waar u naar op zoek bent.  

  • Vledder

Voor het inzien van stukken van de voormalige gemeente Vledder en stukken uit het oude archief van de voormalige gemeenten, zijn hiervoor inventarissen aanwezig in de bezoekersruimte.

  • Burgerzaken/ persoonsgegevens

Heeft uw vraag betrekking op het verstrekken van persoonsgegevens, dan verzoeken wij u om uw vraag te richten aan de afdeling Burgerzaken van de gemeente.

Wanneer wij archiefonderzoek voor u uitvoeren

Kunt u niet zelf naar het gemeentearchief komen? Dan kunnen wij stukken onderzoeken, scannen of kopiëren en naar u verzenden per email of post. Een aanvraag kunt u indienen door een email te sturen naar info@gemeentewesterveld.nl. Beschrijf zo volledig mogelijk waar u naar op zoek bent en vergeet niet om uw contactgegevens te vermelden. Archiefonderzoek kan niet kosteloos worden uitgevoerd, zie daarvoor bij tarieven.

Meer weten?

Heeft u vragen, dan kunt u bellen met 14 0521 en vragen naar een medewerker van het gemeentearchief. Of stuur een mail naar info@gemeentewesterveld.nl