Geheimhouding persoonsgegevens
Direct regelen
In de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) staan uw persoonsgegevens. Als u niet wilt dat uw persoonsgegevens worden doorgegeven aan andere organisaties, vraagt u geheimhouding aan. Alleen overheidsorganisaties die dat op grond van de wet mogen, kunnen dan nog uw gegevens inzien.
Als u geheimhouding heeft aangevraagd, mag de gemeente uw gegevens niet doorgeven aan:
- de Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA).
- organisaties die gezondheidszorg verlenen aan patiënten in een instelling.
- organisaties die gerechtelijke werkzaamheden uitvoeren, zoals advocaten.
- organisaties waaraan een gemeente persoonsgegevens zou willen geven op basis van een gemeentelijke verordening. Bijvoorbeeld een sport- of muziekvereniging of een goed doel, zoals het Rode Kruis.
Geheimhouding aanvragen of intrekken met DigiD
U kunt de geheimhouding van uw persoonsgegevens aanvragen via bovenstaand formulier.
Ook als u de geheimhouding wilt opheffen, kunt u bovenstaand formulier gebruiken.
Geheimhouding aanvragen zonder DigiD
Als u geen DigiD heeft, kunt u de geheimhouding ook regelen aan de balie van het gemeentehuis of per post.
Aan de balie
- U dient vooraf een afspraak te maken via het afsprakenformulier of telefonisch via 14 0521. Bekijk ook de openingstijden.
- Neem een geldig legitimatiebewijs mee: paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument.
Per post
- Schrijf een brief waarin u vraagt om geheimhouding van uw persoonsgegevens. U hoeft geen reden te geven waarom u geheimhouding aanvraagt.
- Zet uw handtekening onder de brief.
- Stuur de brief met een kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument) naar: Gemeente Westerveld, Postbus 50, 7970 AB Havelte.
Meer informatie
- Lees meer informatie over de BRP.
- Kijk op de website van de Rijksoverheid welke organisaties uw gegevens uit de BRP mogen krijgen.
Volg ons