Gevonden en verloren documenten en voorwerpen

Bent u iets verloren of heeft u iets gevonden? Meld dit bij de gemeente. De gemeente registreert en beheert gevonden en verloren voorwerpen en bemiddelt tussen vinder en verliezer. Bent u uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kwijtgeraakt of is deze gestolen? Dan doet u aangifte.

Melding

U kunt op de volgende manieren een melding doen van een verloren of gevonden voorwerp:

  • via het online formulier;
  • per e-mail via info@gemeentewesterveld.nl
  • Telefonisch via 14 0521.

Iets gevonden?

Als vinder bent u verplicht  uw vondst zo snel mogelijk te melden bij de gemeente. Het gevonden voorwerp brengt u naar het gemeentehuis of u bewaart het voorwerp thuis. Voor het langsbrengen van een voorwerp moet u een afspraak maken. Bel hiervoor naar 14 0521. Bekijk ook de openingstijden.

Thuis bewaren

Als u ervoor kiest het voorwerp thuis te bewaren, bent u ook verantwoordelijk voor het onderhoud van het voorwerp. Een gevonden voorwerp kan tot een jaar na de melding worden teruggevraagd door de oorspronkelijk eigenaar. Daarna wordt het voorwerp eigendom van de vinder.

Gevonden voorwerpen zonder waarde die naar de gemeente zijn gebracht en na drie maanden niet zijn opgehaald, gooit de gemeente weg.

Paspoort, identiteitskaart of rijbewijs

Gevonden paspoorten, identiteitskaarten of rijbewijzen levert u altijd in bij de gemeente. Dit zijn staatseigendommen die u niet thuis mag bewaren.
Bent u uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kwijtgeraakt of is deze gestolen? Dan doet u aangifte. Meer informatie hierover vindt u bij verlies of diefstal reisdocument.