Adresonderzoek aanvragen

Staat iemand op uw adres ingeschreven die er niet (meer) woont? Of heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken? Vraag dan een adresonderzoek aan. De gemeente start een onderzoek en probeert erachter te komen waar deze persoon nu woont of logeert.

Na afloop van het onderzoek kan de gemeente twee dingen doen: 

  • de persoon inschrijven op een nieuw adres;
  • de persoon uitschrijven uit de basisregistratie personen. Dit kan gevolgen hebben voor het recht op voorzieningen van de overheid.
     
Hoe werkt het? 

Vraag een adres onderzoek aan via het formulier onder 'Direct regelen' op deze pagina of persoonlijk, bij de balie in het gemeentehuis. Hiervoor maakt u een afspraak via het afsprakenformulier of telefonisch. Bel hiervoor naar 14 0521. Bekijk ook de openingstijden.

Meenemen
  • Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument);
  • Wanneer u eigenaar bent van het pand: een bewijs van eigendom.