Huwelijk of geregistreerd partnerschap melden

Voortgang: 0%.

Soort aangifte

Velden met een * zijn verplicht.

Belangrijke informatie vooraf

Maak eerst afspraken over de datum en locatie

Voordat u dit formulier kunt invullen, moet u eerst een aantal zaken regelen:

• Controleer of uw voorkeursdatum en -tijd beschikbaar zijn. Neem hiervoor contact op met de afdeling Burgerzaken van de gemeente waarin u uw huwelijk of geregistreerd partnerschap sluit. Dit voorkomt teleurstelling als de datum of het tijdstip niet beschikbaar zijn.
  • Is de plechtigheid niet op het gemeentehuis? Controleer dan bij de eigenaar van de trouwlocatie of u de locatie kunt gebruiken op het moment dat u uitgekozen hebt.

Zoek vooraf de stukken voor uw aangifte op

U kunt dit aangifteformulier niet tussentijds opslaan. Zorg daarom dat u de volgende stukken bij de hand houdt als u dit formulier gaat invullen:

• De DigiD-inloggegevens van u en uw partner
  • Geldige kopieën van het legitimatiebewijs van uzelf en uw partner
  • Bij door uzelf uitgekozen getuigen: geldige kopieën van de legitimatiebewijzen van uw getuigen. Op deze kopieën moet in ieder geval de volledige naam en de geboortedatum van de getuige te zien zijn.
Verplichte vraag: Wij doen aangifte van een voorgenomen...