Incidentele festiviteiten, inzamelingen en loterijen

Meer informatie over het organiseren van incidentele festiviteiten, inzamelingen, goede doelen en loterijen/ kansspelen.

• Incidentele festiviteit

Bij het vieren van incidentele festiviteiten kan niet altijd worden voldaan aan de gestelde geluidsnormen.

• Alcohol schenken tijdens een evenement

Wilt u tijdens een evenement zwakalcoholische drank schenken? Dan heeft u een ontheffing nodig.

• Alcoholwetvergunning

U heeft een alcoholwetvergunning nodig als u alcohol verkoopt in horeca, slijterijen, sportkantines en buurthuizen.

• Collectevergunning

Als u geld of goederen gaat inzamelen voor een goed doel, dan vraagt u een collectevergunning aan bij de gemeente, tenzij het gaat om een inzameling in besloten kring.

• Kansspelen organiseren

Als u een kansspel wilt organiseren ter promotie van uw product of bedrijf, moet u zich houden aan de voorwaarden.

• Loterij

Wilt u een loterij organiseren? Dan heeft u in de meeste gevallen een loterijvergunning nodig.

• Huis-aan-huisactie melden

Wilt u met een huis-aan-huisactie geld inzamelen voor uw plaatselijke vereniging of stichting? Dan meldt u dit bij de gemeente.

• Inzameling textiel en/of schoenen

Oude kleding, textiel en/of schoenen kunnen prima worden hergebruikt.

• Speelautomaten

Wilt u een speelautomaat plaatsen in uw horecagelegenheid? Dan heeft u in sommige gevallen een vergunning van de gemeente nodig.

• Driehoeksborden en/of sandwichborden plaatsen

Reclame maken via driehoeks- of sandwichborden mag alleen voor een evenement, culturele of sportieve activiteit die wordt georganiseerd binnen de gemeente Westerveld.