Bedrijf vestigen, verhuizen of uitbreiden

Wilt u zich als bedrijf vestigen in de gemeente of wilt u uw bedrijf verhuizen binnen de gemeente? En heeft u vragen over wat bijvoorbeeld een geschikte locatie zou kunnen zijn of in hoeverre uw bedrijf in het omgevingsplan past? Neem dan contact op met de gemeente. De gemeente kan u adviseren over de vestiging, uitbreiding of verhuizing.

U kunt zelf ook controleren of u een omgevingsvergunning moet aanvragen en of u een melding moet doen in het kader van milieu.

Aanvraag

Controleer of u een omgevingsvergunning moet aanvragen via Omgevingsloket; Vergunningcheck - Omgevingsloket (overheid.nl). Hier kunt u ook direct de vergunning aanvragen als dat nodig is. U kunt hier inloggen via eHerkenning.

Melden

Een nieuwvestiging van een bedrijf of uitbreiding van een bestaand bedrijf kunt u melden via hetzelfde Omgevingsloket. U kunt hier direct uw melding doen als dat nodig is. Gaat u een bedrijf starten of veranderen of uitbreiden dan verzoeken wij u minimaal 4 weken voordat u de activiteit start of verandert een melding te doen. Via het Omgevingsloket Maatregelen op maat - Omgevingsloket (overheid.nl) kunt u ook zien aan welke voorwaarden u moet voldoen voor bedrijfsactiviteiten.

Vervolgprocedure

U krijgt schriftelijk antwoord van de gemeente, provincie, het waterschap of de rijksoverheid. De inhoud van uw aanvraag of melding bepaalt welke instantie u antwoordt.

Kamer van Koophandel: inschrijven, wijzigen en uitschrijven