Komt u het liefst zo snel mogelijk op uw eindbestemming? En rijdt u daarom soms wat harder dan is toegestaan hier in Drenthe? Dat is gevaarlijk én zonde, want zo veroorzaakt u risicovolle situaties en mist u veel van de omgeving. Daarom voeren de Drentse overheden gezamenlijk campagne om het aantal hardrijders te verminderen. Vanochtend gaf wethouder Henk Doeven het startsein van deze campagne door ‘Kalm aan’ op de weg te spuiten bij ‘de Twingel’ in Dwingeloo.

Wethouder Henk Doeven: “Ongelukken door te hard rijden komen helaas nog steeds te vaak voor. Ook bij ons in de gemeente. Daarom is deze campagne zo belangrijk. Het gaat om bewustwording bij de automobilist. En daarbij helpt deze zichtbare oproep om kalm aan te doen.“

U kunt de campagne verder tegenkomen op borden langs de weg, tankstationschermen, krijtverfuitingen op wegen, op RTV Drenthe en online via sociale media, zoals Facebook en Instagram. En op www.snelhedenindrenthe.nl leest u welke snelheden er gelden op de verschillende wegen.

De jaarlijkse snelheidscampagne is een initiatief van de Mobiliteitsraad Drenthe in samenwerking met de Drentse gemeenten, politie en Veilig Verkeer Nederland. Onder het motto Samen richting Nul verkeersslachtoffers werken zij samen aan de verkeersveiligheid in Drenthe.

Wethouder Henk Doeven roept hardrijders op kalm aan te doen in gemeente Westerveld  Wethouder Henk Doeven roept hardrijders op kalm aan te doen in gemeente Westerveld

afbeeldingen: wethouder Henk Doeven spuit kalm aan op de weg.