Maart 2024

• Goed overleg zorgt voor oplossing

Gisteravond werd bekend dat de voorgenomen lelieteelt nabij een school in Diever niet doorgaat. De teler heeft na goed overleg met de gemeente vrijwillig gezorgd voor een andere locatie. Wethouder Renate Masselink: “Het is belangrijk met elkaar in gesprek te blijven over de zorgen die er zijn bij omwonenden over het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen, maar ook over de zorgen die er zijn in de agrarische sector. Dat is niet altijd eenvoudig, maar we willen perspectief kunnen bieden aan iedereen.”

• Westervelder Ondernemersontbijt over verduurzamen en energie besparen

Weten hoe je gratis maatwerkadvies over zonnepanelen, batterijen en ander duurzaamheidsadvies krijgt? Kom dan op donderdag 6 juni naar het ondernemersontbijt in dorpshuis het 'Hart van Diever'. Harald Zegeren van IkBenDrentsOndernemer (IBDO) vertelt hoe hij werkt, wat er in de praktijk allemaal mogelijk is en wat het bedrijven oplevert.

• Robot maait vanaf nu de sportvelden van Sportpark De Hulsebosch

Vanaf vandaag worden de sportvelden van Sportpark De Hulsebosch niet langer gemaaid door een trekker met maaicombinatie, maar door een robotmaaier. De gemeente, die verantwoordelijk is voor het onderhoud van de velden, heeft in overleg met de voetbalvereniging deze duurzame keuze gemaakt.

• Gratis fitheidstest in Havelte een groot succes!

Maar liefst 220 inwoners van 65 jaar en ouder uit Havelte, Uffelte, Darp en Havelterberg maakten afgelopen zaterdag gebruik van de uitnodiging om deel te nemen een (gratis) fitheidstest. De uitnodiging voor de fitheidstest kwam vanuit het project Sociaal-Vitaal en werd georganiseerd in de Veldkei te Havelte.

• Binnenkort ontvangt u Berichten over uw Buurt in uw mail

Veel besluiten die de overheid neemt hebben direct invloed op uw dorp of buurt. Welke verbouwing willen uw buren aan hun huis laten uitvoeren? Mag die boom in uw straat gekapt worden? De gemeente Westerveld en andere overheidsorganisaties zijn verplicht dit (digitaal) bekend te maken. Deze bekendmakingen noemen we ‘Berichten over uw Buurt’.

• Wegafsluitingen Eemster, Vledder en Wapserveen

Als gevolg van de uitvoering van werkzaamheden kan het voorkomen dat een weg of weggedeelte tijdelijk niet toegankelijk is voor verkeer. In dit bericht informeren we u over de volgende tijdelijke wegafsluitingen in onze gemeente:

• Leerlingen aan het woord in raadszaal Diever

Vrijdag 15 maart namen leerlingen van CBS de Bron uit Nijensleek plaats op de stoelen in de raadszaal in het gemeentehuis van Diever. Zij konden deze ochtend door middel van het spel Democracity meepraten en de politiek ervaren in de arena.

• Militair afkomstig van de Johannes Postkazerne in Havelte omgekomen tijdens oefening in Duitsland

Gisteravond bereikte ons het verdrietige nieuws dat een 28-jarige Nederlandse officier van de landmacht om het leven is gekomen tijdens een militaire oefening in Duitsland. Daarbij raakte ook een 24-jarige militair lichtgewond. Beide militairen zijn afkomstig van de 43 Gemechaniseerde Brigade uit Havelte.

• Eerste microwoning Kalterbroeken opgeleverd

In de prachtige wijk Kalterbroeken in Diever is de eerste microwoning recent in gebruik genomen. Wethouder Renate Masselink ging bij de trotse bewoonster Karin Bijlsma op bezoek.

• Wethouder Henk Doeven gaat met pensioen

Wethouder Henk Doeven heeft het bestuur en de raadsfractie van Duurzaam Sterk Westerveld laten weten dat hij graag van zijn pensioen wil gaan genieten en ruimte wil maken voor een opvolger. De fractie van DSW heeft het voornemen Alfred Schoenmaker voor te dragen als opvolger van Doeven.

• Mantelzorgwaardering Westerveld 2024

Gemeente Westerveld bewondert de inzet van mantelzorgers voor hun naaste(n). Jaarlijks ontvangen ze daarom een mantelzorgwaardering.