Januari 2024

• Roel Vedder neemt afscheid van gemeente Westerveld

Roel Vedder nam afgelopen donderdag afscheid van de gemeente Westerveld. Eerder deze maand droeg hij zijn rol als wethouder al over aan Renate Masselink. Hoe kijkt Roel Vedder terug op zijn wethouderschap en wat biedt de toekomst? “Ik heb het erg mooi gevonden om iets bij te kunnen dragen aan de Westerveldse gemeenschap. Bijvoorbeeld als het gaat om het woningbouwprogramma. Daar hebben we echt stappen in gezet in de afgelopen periode en daar ben ik trots op.”

• Aantal inwoners licht gestegen in 2023

Het voorlopige inwonertal op 1 januari 2024 in Westerveld was 20.002. Daarmee is het aantal inwoners licht gestegen in het afgelopen jaar.

• Nieuw raadslid en fractievoorzitter voor de VVD

In de raadsvergadering van 16 januari 2024 is de heer F. (Frank) Foreman benoemd als raadslid en tevens fractievoorzitter voor de VVD. Als gevolg van de benoeming van mevrouw R. (Renate) Masselink-Den Hollander tot wethouder kwam er een zetel vrij voor de VVD in de gemeenteraad. Tijdens de vergadering werd afscheid van mevrouw Masselink genomen als raadslid.

• Politieke avond Westerveld 30 januari 2024

Op dinsdag 30 januari 2024 om 20:00 uur vindt er een voorbereidende Politieke Ronde met aansluitend een raadsvergadering plaats.

• Renate Masselink benoemd tot wethouder gemeente Westerveld

25 januari 2024

Gisteravond werd tijdens de raadsvergadering Renate Masselink door de gemeenteraad benoemd tot wethouder van de gemeente Westerveld. Renate Masselink is geen onbekende in Westerveld; sinds 2014 zet ze zich actief in voor de gemeente als raadslid. “Ik ga keihard mijn best doen om mijn steentje bij te dragen aan onze mooie gemeente en dienstbaar te zijn aan de inwoners, ondernemers, bezoekers en andere betrokkenen van Westerveld’’, aldus de nieuwe wethouder.

• Nieuwbouwplan brandweerkazerne Havelte

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Westerveld heeft besloten dat de brandweer in Havelte een nieuwe kazerne krijgt.