• Onderzoek naar koopgedrag

Samen met de provincie en andere gemeenten in Drenthe zetten we ons in voor aantrekkelijke dorpscentra en een goed winkelaanbod. Daarbij helpt het als we weten waar onze inwoners winkelen en hoe tevreden ze daarover zijn. Daarom laten we onderzoek doen naar het koopgedrag in Drenthe, waaronder in de gemeente Westerveld.

• Werkzaamheden aan de bruggen in Uffelte

Van 25 september tot en met 27 oktober 2023 is in Uffelte de 2e Uffelterbrug afgesloten en van 6 november tot en met 8 december 2023 de 1e Uffelterbrug. Het verkeer wordt tijdens de werkzaamheden omgeleid via de naastgelegen brug. De aannemer maakt de beide Uffelterbruggen iets breder, om aanrijdingen met het leuningwerk te voorkomen. Verder wordt zowel een nieuwe verflaag als een nieuwe slijtlaag aangebracht.

• Klus-vrijwilligers gezocht om energie te besparen

Van 16 tot en met 27 oktober komt het Fixteam Drenthe naar Westerveld. Deze klusbrigade helpt mensen gratis met kleine maatregelen om energie te besparen. De brigade zoekt vrijwilligers die meehelpen met klussen. U gaat aan de slag naast professionele klussers en energiecoaches. Zo kan het Fixteam Drenthe zoveel mogelijk mensen in korte tijd helpen met energie besparen.

• College van B&W geeft gehoor aan oproep en stuurt brief aan Europese Commissie

Een brief met onderstaande tekst is vandaag vanuit het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Westerveld gestuurd aan de Europese Commissie. In deze brief uit het college haar zorgen over de aanwezigheid van de wolven en de gevolgen die dit heeft voor de leefbaarheid in de gemeente. Hiermee geeft het college gehoor aan de oproep van commissievoorzitter Ursula von der Leyen afgelopen maand. Ze vraagt lokale gemeenschappen en betrokken partijen data aan te leveren over de wolvenpopulatie en de impact.

• Taalpunt gemeente Westerveld organiseert week vol taalactiviteiten

Van vrijdag 8 tot en met 15 september is het de ‘Week van Lezen en Schrijven’. In de Week van Lezen en Schrijven kunnen mensen die moeite hebben met lezen, schrijven en/of digitale vaardigheden kennis maken met het Taalpunt Westerveld. We organiseren dan activiteiten in de bibliotheken van de gemeente Westerveld.