Juli 2023

• Alcoholverbod Blauwe Meer per 21/7

Het college van B&W van de gemeente Westerveld heeft een alcoholverbod ingesteld direct bij en rond het Blauwe Meer. Dit verbod gaat in op vrijdag 21 juli aanstaande.

• Zomerchallenge in Drenthe van start

De 'Zomerchallenge' in Drenthe is van start! Veilig Verkeer Nederland daagt alle opa's, oma's en (klein)kinderen uit om in de zomervakantie samen zoveel mogelijk te fietsen. Samen fietsen is namelijk gezellig, goed voor je gezondheid en bovendien kunnen kinderen zo veel fietservaring opdoen in het verkeer. De Zomerchallenge bestaat uit verschillende opdrachten die je tijdens een fietstocht uitvoert. De opdrachten zijn spannend en leerzaam. Wie alle opdrachten uitvoert, maakt kans op het winnen van een dagje uit in Drenthe!

• Start pilot met hogere erfmolens op boerenerven

Gemeente Westerveld geeft agrariërs de kans om hogere erfmolens op hun erf te plaatsen. Het gaat om een proef van tien jaar samen met de gemeenten Midden-Drenthe, De Wolden en Hoogeveen.