Alfred Schoenmaker benoemd tot wethouder gemeente Westerveld

Tijdens de raadsvergadering van dinsdag 23 april werd Alfred Schoenmaker door de gemeenteraad benoemd tot wethouder van de gemeente Westerveld. In zijn rol als raadslid weet Alfred Schoenmaker zich al sinds 2018 hard te maken voor de inwoners van Westerveld. Sinds 2019 combineerde hij dit met het Statenlidmaatschap van de provincie Drenthe. “Ik wil me sterk maken voor de leefbaarheid van het platteland’’, aldus de nieuwe wethouder.

Het college van Burgemeester & Wethouders is positief over de komst van Alfred Schoenmaker als wethouder. Burgemeester Rikus Jager: “Met Alfred Schoenmaker is er een actieve en bevlogen collega benoemd. Zijn kennis van de gemeente als ook zijn politieke ervaring zorgen ervoor dat ik er vertrouwen in heb dat hij een aanwinst zal zijn voor ons college.”

Met zijn benoeming tot wethouder volgt Alfred Schoenmaker partijgenoot Henk Doeven op. Daarmee heeft hij in het college de portefeuilles: beheer openbare ruimte, verkeer en vervoer, duurzame energie, natuur, milieu (inclusief afval), kunst, cultuur & musea, maatschappelijke voorzieningen en sport. Om de werkzaamheden goed over te dragen, is er al veelvuldig contact geweest tussen de nieuwe wethouder en Henk Doeven. Wethouder Alfred Schoenmaker: “Ik heb zin om aan de slag te gaan als wethouder. Ik mag me gaan bezighouden met een mooi palet aan onderwerpen. Zo wil ik mij actief inzetten voor het behoud van de voorzieningen en de juiste balans tussen het beschermen en beleven van de natuur.“

Alfred Schoenmaker (54) woont inmiddels al 46 jaar in Diever met zijn gezin. Hij is een trotse vader van drie kinderen en samen met zijn vrouw Simone was hij tot voor kort eigenaar van Retrospect Boekproducties. “Vorig jaar hebben we besloten Retrospect Boekproducties te verkopen, zodat ik mij helemaal op de Drentse politiek kan richten. In eerste instantie als raadslid en statenlid. De mogelijkheid om nu als wethouder van betekenis te zijn voor onze mooie gemeente, grijp ik dan ook graag met beide handen aan.”

Met zijn benoeming als wethouder stopt Alfred Schoenmaker als raadslid voor DSW en als statenlid voor Sterk Lokaal Drenthe.

Wethouder Alfred Schoenmaker Burgemeester Jager en wethouder Alfred Schoenmaker 2
Foto's: burgemeester Rikus Jager, wethouder Alfred Schoenmaker en griffier Reiny Weernekers