Uitzending verduurzamen Werelderfgoed Westerveld

In mei was onze gemeente te zien in een aflevering van het programma ‘Doe Maar Duurzaam’ van RTLZ. Als een van de eerste gemeenten laten we in het programma Doe Maar Duurzaam van RTL Z zien hoe we cultuurhistorisch erfgoed verduurzamen.

Samen met de Maatschappij van Weldadigheid en architect Pieter Brink, is de verduurzaamde Mandenmakerij en een volledig energieneutrale koloniewoning in Frederiksoord in de uitzending te zien.

Beleidsmedewerker Bernard Stikfort, directeur Minne Wiersma van de Maatschappij en architect Pieter Brink zijn in de uitzending aan het woord over het beheren, ontwikkelen en het toegankelijk houden van gebouwen met een cultuurhistorische waarde. Daarbij zijn mooie uitnodigende beelden van onze gemeente te zien.

Bekijk de uitzending op Youtube.